Weaping Willows julskiva

Weaping Willows har släppt sin julskiva. Tack. Verkligen Tack Magnus Carlsson för din röst. För din musik.

Rösten gör något med mig. Magnus Carlssons röst får mig att känna mig trygg. Det finns ett retro-stuk över hela skivan som i dagens läge känns fräscht. Produktionen andas gammal Elvis Preasley-jul och jag ser familjer samlas i gillestugor och knäcka nötter. Gemytligt och mysigt, som julen ska vara.

Ja, jag är glad att den inte är deppig, som jag befarat. Jag är glad att den inte är modern. Jag fullkomligt älskar att det är en nytänkande julskiva, där det nytänkande är gammalt.

 

Kommentera

