Choklad och carbonara

De känner mig för väl. Mina kära. I fredags skickade Tesse ett mess i stil med ” Vad är det för en dag.. är det en vanlig dag..” – ni vet. Jag konstaterade snabbt att jag varken fyllde år, hade namnsdag eller borde firas överhuvudtaget. Men det skulle kladdkakan. Kladdkakans dag såklart! Tesse är den första som förstår att den bör firas som den högtidsdag den är. Idag skrev Linnea en glad påminnelse om att det är chokladens dag. Fantastiskt. Om det är något som bör uppmärksammas så är det ju choklad! Linnea vet. Jag vet. Vi är bara lite deppiga över att vi är 60 mil ifrån varandra och inte kan dela en marabou. Det hade varit mycket festligare.

Vad är väl fars dag, internationella kvinnodagen eller nobeldagen mot chokladens dag?

Nej jag har dessvärre inte hängivit mig åt kakao-firande. Istället bjöd Astrid på lyxig tisdagsmys och jag kunde konstatera att det är skillnad på carbonara och carbonara. Astrids carbonara vara superb.

Foto 2014-11-11 20 51 09

Annars dras jag med en härlig träningsvärk, efter en liten comeback på Friskis och Svettis igår, med Hanna. Det var otroligt skönt att få göra en riktig genomkörare för kroppen. Den hade saknat det, men den var inte helt beredd. Så idag svider det sådär skönt i rumpmusklerna! De behöver väckas till liv igen liksom!

Kommentera

