Nästan Bäst

Det händer att det här inslaget ”Nästan Bäst”  inte händer. Men det gör väl inte så mycket. Det händer när det händer.

Årets första julskiva har släppts. Sarah Dawn Finers Vinterland. Jag har gjort ett par genomlyssningar och gillar väl mer känslan av att jag lyssnar på ny julmusik, än att hon faktiskt kommit med något fantastiskt. Jag hade nog haft mer att önska med tanke på de så starka låtskrivarna. Men jag har också en känsla av att skivan kommer växa. Bäst just nu är ”Ännu en jul”. Coolt är att man kan höra vilken som är upphovsman till respektive låt. Mauro Scocco skriver som han gör och Bo Sundströms låt blir mysjazzig. Lalehs bidrag är alviskt, sfäriskt…. Sarah lyckas ändå använda det och lägga till just Sarah, som för mig karaktäriseras av melankoli och vemod. Hopp och massor av längtan.

Nästan bäst kan vi kalla det där.

Bäst är att jag gjort min första pepparkaksmüsli! I fina burkar ligger nu en väldoftande och välsmakande müsli, perfekt till frukostfilen i juletid. Mammas recept. Kan inte nog poängtera hur stolt jag blir av att åstadkomma något som blir godare än det jag köper fabriksförpackat. Husmors-Elin!

IMG_0047 IMG_0049

Sämst är att ha för små skor på sig när man jobbar. Så fruktansvärt dumt. Jag har ont i fötterna efter lördagspasset och har inte vett nog att byta skor  till söndagspasset ”Det är ju mina jobbskor”. Ja, skyll dig själv. Och jag har en svag aning att jag nästa gång när jag jobbar tar på mig samma skor igen. Lagom till fötterna har återhämtat sig. Dum-Elin!

2 thoughts on “Nästan Bäst

Kommentera

