Panik och längtan

Jag vill inte erkänna att jag är beroende av någonting. Men när plattången exploderar strax före en 25-årsfest är paniken nära.

Jag har jobbat hela helgen. Tillbaka på Brunkans. Mysiga Brunkans. De tidiga kyliga mörka morgnarna värms snabbt upp av kaffe och doften av nybakat. Och surdegsbröd har jag inte tröttnat på än.

Men det var igår, före arbetspasset som en liten fjong i håret skulle rättas till, när plattången brann upp, exploderade, pang, poff, en blixt och sladden hängde bokstavligt talat på en skör tråd. Jaha. Ett arbetspass ända fram till 17 och sedan 25-årsfest i tidig afton. Paniken infann sig, plockades ner till en rimlig nivå och upplöstes när jag efter att ha googlat på plattänger i stockholm lyckades hinna inom Mediamarkt efter jobbet och roffade åt mig en plattis innan stängning klockan 18.

Och 25-årsfest blev det. Maria och hennes vän Åsa bjöd in till Utopia i Vårberg. Fint att få se saknade klassvänner och fint att få gå på idealisk hemmakväll.

Foto 2014-11-08 21 57 18

Visste ni förresten att man kan få en plattång för 99 och en annan för 1999. Intressant.

Idag är det fars dag. Och då vill jag allra helst vara hos min pappa. Ja. Idag känns de för långt ifrån. Jag känns för långt ifrån. Men vi är aldrig långt ifrån varandra pappa och jag. Nej. Pappas kärlek, råd, kloka ord har jag alltid med mig. Jag älskar dig så helsikes mycket mer än ord kan beskriva. Du är bäst pappa!


IMG_4436

Kommentera

