Jag gillar dig.

Pepparkakor smakar bannemej allt godare för varje år.

Ja. Första pepparkakan är uppäten. Även andra. Pepparkaksmuslin är gjord och ballerina pepparkaka är en riktigt hit, kan jag lova. Det är november, och det är halvokej att börja smaka på julen. Jag har faktiskt också lyssnat på fantastiska ”Wintersongs” med Ronan Keating och sett min absoluta favoritfilm ”Love actually”. Det är en av de två filmer jag kan se om och om igen. Den andra är ”The Holiday”, så den ligger på tur.

Skånevistelsen är över för denna gången och jag ser tillbaka med tacksamma ögon. Jag gillar dig Kristianstad, med allt du har att erbjuda. Jag älskar att få vara så nära familj och vänner. Jag har samlat skåne-energi som ska räcka ända fram till jul. Och det kommer den göra. För mitt andra hem Stockholm, verkar sakna mig en del också.

Förutom att vara lokalreporter har jag hunnit sniffa på Valle och lunchat med hans underbara mamma Frida. Jag har sjungit Pippi-sånger med Noelia och hennes familj. Jag har ätit en fantastisk sidfläsk-macka OCH nougat-kladdkaka med min Tesse. Jag har varit på IKEA och på IFK-match. Jag har varit på aw med gänget, ätit frukost med Mungo-brorsan och fått se Little shop of horrors på teatern (Grymt Rix och Hwats – och min kära Rickard!) Jag har dansat mig svettig på lördagsnatten och jag har med egna ögon få se min bror leverera i delikatessen på Ica Maxi. Jag har cyklat, jag har kört bil. Jag har till och med varit i Bromölla.

Jag har klippt mig och skaffat ett jobb.

IMG_5841 IMG_5842 IMG_5862 IMG_5864 IMG_5866 IMG_5885 IMG_5891

Kommentera

