Praktikant

Okej. Jag befinner mig alltså i Kristianstad, praktiserandes på Kristianstadsbladet. Jag har ett eget skrivbord och egen telefon. Jag har texter i tidningen varje dag. Byline. Byline.

Igår var jag på byggarlunch och lyssnade på sambandet mellan infrastruktur och bostadsbyggande. Jag träffade en 96-årig dam med en 35 år gammal kaktus. Idag har jag varit på tårtkalas och skickats på uppdrag i Åhus. Jag lever som en journalist.

Det har varit tusen nya intryck och det är en smula nervöst. Men framförallt är det fantastiskt.

För första gången får jag se det på riktigt. Whiteboard, morgonmöte och redaktionen som arbetar febrilt. Deadline och scoop. Jag är grön som en omogen banan, men jag njuter. Jag ser och jag lär. Och jobba, det får jag göra. Det blir långa dagar och trötta kvällar. Skönt trötta kvällar. Då känns det fint att få komma hem till familjen.

Praktikant Elin Iversen.

www.kristianstadsbladet.se

Kommentera

