Så mycket Ola

Jag har ända sedan i lördags känt en lätt panik. En ofullständig känsla. Jag har väntat i flera månader på att få se Ola Salo i Så mycket bättre – och när det äntligen blev dags, var jag inte hemma. Ihärdigt har jag försökt undvika allt prat om programmet efteråt. Jag har blundat och slutat lyssna när jag förstått att vi ska börja prata Så mycket bättre.

Nej, detta skulle bli en helig stund.

Och ikväll, fick jag min tid med Ola.

Det var som att uppleva mina tonår igen. Det var som att kastas runt i en centrifug av minnen, kärlek och konsertupplevelser. Han har varit med mig så länge. Han har betytt så mycket. Olas sunda värderingar och kloka funderingar kommer alltid behövas.

Jag var rädd att jag skulle tycka det var lite obehagligt att höra Carola sjunga den musik som betyder så mycket för mig. Jag var rädd att de skulle skada den. Men jag tyckte det var fint att höra deras hyllningar till Ola och musiken. Amanda Jenssen var magisk. Kajsa Grytt värdelös.

Jag grät med honom. Jag grät av känslor som kom tillbaka från konserter jag upplevt och skivkonvolut jag lusläst.

Ola. Vilken man.

Foto 2014-10-21 19 33 07

2 thoughts on “Så mycket Ola

Kommentera

