Alldeles på riktigt.

Jag blir nästan snurrig av lycka när jag tänker på att sex hårt arbetande skåningar lämnade allt och tog sig upp till stora staden, så att vi kunde spendera en helg tillsammans. Att de satte sig på det där 3,5 timmarståget (1:a klass i och för sig) så att vi kunde äta hotellfrukost, strosa på stan och skåla på Berns. Att vi alltid kommer vara den där Fantasi-familjen. Inte påhittad, utan alldeles på riktigt.

Det som nästan är ännu mer snurrigt är att jag fick lov att följa med dem hem. Och trots att vi inte bokade våra tågbiljetter samtidigt, fick jag platsen alldeles bakom gänget. Som att någon visste att vi hörde ihop.

Foto 2014-10-18 19 26 27 Foto 2014-10-18 21 20 25 Foto 2014-10-19 10 53 08 Foto 2014-10-19 11 02 22

Och idag var min första dag som praktikant på Kristianstadsbladet. Jag har eget skrivbord, telefon och email. Jag är en medarbetare mitt i kontorslandskapet som får uppdrag på whiteboarden. Jag lyssnar, lär och njuter.

Att vara en del av en redaktion måste vara bland det coolaste som finns. Alldeles på riktigt.

Vilken grej.

Kommentera

