Förr eller senare…

Jag svär och hulkar och snorar och gråter. Det smakar salt och det gör ont. Samtidigt ler jag. Jag ler stort. Jag har sett The falt in our stars. Baserad på boken jag läst. Förr eller senare exploderar jag. Kärlek i dess renaste form. Cancer i den jävligaste. Jag hatar cancer. Jag hatar det. Jag hatar det. Jag hatar det.

Hazel och Gus berättelse smiter åt och både rivs och lenar. Jag avgudar dem. Båda två. Och Isac. Berättelsen är lika bedårande som hänsynslös. Den är fylld av skratt och glädje. Och syrgas och protes.

När jag läst ut boken var jag lika drabbad som nu. Jag tyckte dialogen var så underbar. Deras rappa, syrliga och uppfriskande dialoger. Karaktärernas beundransvärda sätt att hantera sjukdomen. Hur rädslorna lös igenom men inte lät det ta över deras liv. Skådespelarna förvaltade alltsammans väl. Mycket väl.

Se den. Se den och bli drabbad.

MV5BMjA4NzkxNzc5Ml5BMl5BanBnXkFtZTgwNzQ3OTMxMTE@._V1_SY317_CR0,0,214,317_AL_

Kommentera

