Höstsoppa á la iversenfood

Mina matlagningskunskaper är knappa, för att inte säga obefintliga. Men jag är intresserad, och jag läser recept ständigt och alltid. Självförtroendet att hitta på och prova mig fram finns inte. Då är det bra att #iversenfood finns.

Lillebror kan ju det där. Ja, jäklar vad duktig han är på att laga mat. Han vågar och han vinner och har verkligen anlag för det kulinariska. Var de anlagen kommer ifrån vet jag inte. Jag fick då rakt inga. Förlåt mamma, du har alltid lagat fantastisk mat, men på detta sätt som Oscar ger sig ut och testar nya smaker och kombinationer känner jag inte igen. Lyckost er att han flyttade hem. Stackars mig.

iversenfood-Bloggen följer jag slaviskt. Där lägger han ut recept, och inspiration.

Ikväll lagade jag #iversenfood’s Höstsoppa med creme fraîche och nachochips. Det var busenkelt att följa receptet och mysigt att se soppan stå och puttra på spisen. Det smakade så gott. Och så mycket. Hos mig har soppa haft ganska låg status, för att jag sällan känner mig mätt och belåten efteråt, men som Oscar skriver saknas egentligen bara rätt tillbehör. Här gjorde köttfärs och rotfrukter och crème fraîche den matigt mättande. Sällan har jag känt mig så vuxen. Sällan har jag känt mig så stolt över mig själv. För allra första gången tillagade jag en soppa från grunden – och jag klarade det!  Tack lillebror!

http://iversenfood.wordpress.com

 

Foto 2014-10-02 19 35 24

Kommentera

