Bye bye trillingnöt

Idag har jag varit i Uppsala för första gången. Uppsala är vackert, tror jag… Stationen var exakt allt jag såg. Men det var en trevlig syn. En intervju på gamla stationshusets uteservering med en latte i en värmande höstsol. Det var ungefär allt vi hann med. Sedan åkte vi hem. Signalfel både dit och hem gjorde att det tog betydligt längre tid än det skulle. Och kostade en del gjorde det också. Men visst. Check på Pelle Svanslös hemstad.

Av diskussionen att döma håller jorden på att gå under. Åtminstone är julen i stor fara. Dagens skandal tycks vara att trillingnöten byts ut i aladdinasken.

Jag tycker det är hysteriskt roligt. Jag njuter av att se vad den lille pralinen kan skapa för känslor. Man skulle kunna tro att jag själv skulle ställa mig till skaran av protester. Men nu råkar den bytas ut mot hallonlakrits! HALLONLAKRITS, det är kanske den bästa nyheten sedan marabou salta mandlar. Dessutom tas körsbärslikören bort, och det var ju på tiden. Det är ändå 2014. Hade de rört gräddnougat hade jag däremot blivit lite kinkig. Jag finner entusiasmen över marabous ”brott” att ta bort trillingnöten vara väldigt underhållande. Facebookgruppen ”ge fan i vår trillingnöt”, har för tillfället 500 likes. 500 anser sig äga trillingnöten. Jag tror att uppståndelsen är precis vad marabou var ute efter. Men lugna, Aftonbladet har nu snällt lagt ut receptet så man kan göra sin egen trillingnöt. Upprörda känslor om kärnkraftverk, obligatoriskt gymnasium eller förbifarter  – släng er i väggen. Man kan inte ta bort trillingnöten från svenska folket!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19618979.ab

Aladdin fyller 75 år och kommer med sin jubileumsask, med låt säga, vissa förändringar…

10702221_853499328002298_2434215130542466888_n

Kommentera

