När helgen tar slut…

Det har varit en Brunkan-helg och det vittnar främst mina torra och fnasiga händerna om. Efter att ha handskats med både diskvatten, fönsterputs, skummad mjölk och durummjöl så blir de lite slipade. Cafédoft, cafésnack och caféstoff låg som ett tjockt lager utanpå kroppen när jag gick hem från Brunkans denna söndag eftermiddag. När jag tog en dusch sköljde helgen av mig 0ch jag kunde inte undvika att komma tillbaka till mitt huvudfokus här. Jag ska ju bli den där journalisten.

Jag är inte riktigt i form, det är jag inte. Men jag hoppas få känna mig bättre till mods imorgon, när förhoppningsvis några bärande bitar ska falla på plats. Jag har lite för länge burit med mig en oro och tänkt lite för mycket ”tänk om”. Och det blir inte bra. Ikväll ska jag tycka lite synd om mig själv även om jag inte är riktigt säker på varför det är synd om mig, men någon gång kan det ju få vara det. Jag ska äta kladdkaka och grädde. Fet grädde. Jag vet inte vad som hänt med mig, men jag har blivit lite av en gräddoman. Ju mer grädde desto bättre. Ett tag höll jag på att klökas om lagret i prinsesstårtan var för tjockt.. Uppenbarligen inte längre..

Jag är glad för min lördagskväll. Mitt emellan mina Brunkan-dagar fick jag äta en burgare med Mathilda. Det var välbehövligt. Vi fick även dricka ett glas vin med storasyster Ida och sällskap. Jag är glad att ha dem här i staden. Det var skönt att i detta lilla orosmoln få prata om familjen och känna trygghet ifrån släkten. Och Mathilda fick mig att beställa cheesefries. Ost är min nästa last. Det kan inte bli för mycket grädde. Och inte för mycket ost. Är detta symptom jag bör googla?

IMG_5722 IMG_5724

 

Kommentera

