Mamma!

De säger att vi är lika du och jag. Då blir jag stolt.

Det finns de som säger att vi ser ut som systrar. Då blir du stolt.

Det finns de som säger att de vill vara som du. Jag försöker vara som du.

Jag vet att du gör skillnad. Jag vet att det du gör för de äldre personerna i ditt arbete gör slutet av deras liv till de ljusaste. Du arbetar inte, det är ditt stora hjärta som gör det. Jag vet att du alltid gör allt för familjen. För mig. Jag vet att du alltid sätter andra före dig själv. Det är bara sådan du är. Jag vet att jag kan ringa dig när som helst, om vad som helst. Du svarar.

Du gör skillnad. Och allt du gör, är att vara du.

Idag är det dags att ge tillbaka. Vi gratulerar mamma på hennes dag. Världens bästa mamma fyller 47 år.

De säger att vi ser ut som systrar. Vi är som systrar.

Foto 2014-05-25 14 58 21 Foto 2014-08-15 20 37 30 Foto 2014-08-15 22 38 36

One thought on “Mamma!

Kommentera

