Oförskämt bra.

Jag brukar inte ställa mig till skaran som tycker om att spendera. Jag får snarare ångest över att se minus på mitt konto eftersom det så klart är begränsat. Men i helgen har det varit en riktig befrielse att få handla. Använda det lilla plastkortet och gå och kånka på påsar. Uh, yeah, chikaboom vad härligt det var att handla höstkläder.

Helgen med Tesse har varit helt underbar. Det har varit så lyxigt att få ha henne här för mig själv en hel helg. Och, som vi sa när vi gick och lade oss igår.. Vi har verkligen passat på att göra det vi tycker mest om, och är bäst på. Och vi har gjort det tillsammans. Jag tror att det var Tesses närvaro som fick mig att gå lös inne på Monki. Och som gjorde att jag inte tvekade på tröjan inne på Weekday. Det kanske inte är ett helt optimalt inflytande hon har på mig. Men jag shoppar bäst med Tesse!

Igår var vi även i burgarhimlen och vände. Prime Burger serverade en smältande god cheesburgare. Briochebrödet satte en perfekt sälta på den saftiga biffen som var perfekt rosa i mitten. Mysigt ställe, med cool stämning. Allt var en uppladdning för konserten. The Royal Concept på Debaser.

Och vilken konsert sen.. Stämningen var oklanderlig. Publiken dansade i takt, åt samma håll. Vi gungade i takt, vi ville ha roligt. Vi sjöng med och vi svettades. Svettades lite väl mycket om jag ska vara ärlig. The Royal Concept är ett band från Stockholm, som förutom att de är ute i världen och spelar, sålde slut på Debaser till en publik som kunde varenda låt. Bara så ni vet. Jag och Tesse har lyssnat en hel del på dem och ställde oss glatt i det vänliga publikhavet. Varje intro gav en ””yeah” nu kommer den!” En redan nöjd publik fick dessutom se Mariette (idol bl.a), Linnea Henriksson och två brudar till komma upp på scen och backa upp. När sista låten skulle spelas, fanns där bara en låt jag saknat under kvällen. Min favorit. Cabin down below. Jag vågade inte riktigt hoppas på att de skulle köra den. Men just den körde de. I sticket, efter andra refrängen dyker ett råsexigt saxofonsolo upp på plattan. Jag tänkte att det, det kommer de ju inte köra. I så fall, kommer synthkillen lägga en liten kopia på slingan. Vad händer. Kristianstads Emma Essinger kommer in på scen och river av, inte bara solot – utan ett euforiskt avslut på saxofon. Jag var i extas. Jag kan till och med sträcka mig så långt att säga att jag tycker lite synd om alla som inte var där.

Bara en liten parentes. David som sjunger berättade en bit in i konserten, hur glad och tacksam han var att få spela för oss i Stockholm. De hade nämligen spelat i Knislinge utanför Kristianstad för ett par veckor sedan.. (Jubel från mig och Tesse som stolta skåningar). David fortsatte att berätta att de hade spelat för tre personer i ösregn och ville helst glömma hela incidenten. (Jag och Tesse tystnade tvärt och hoppades att inga lagt märke till vårt stolta ”han sa kristianstad!!!!!”

Idag avslutade vi helgen med den perfekta söndagssysslan. Fika i Rosendals trädgård på Djurgården. En kladdkaka, en bästis och mysig miljö. Åskan och ösregnet var ett tecken på att hon inte borde åka hem. Hon borde vara  här hos mig.

 

IMG_5655 IMG_5657 IMG_5662 IMG_5667 IMG_5669 IMG_5674 IMG_5679 IMG_5690

 

Kommentera

