Hon är på väg

Hon. Min Tesse är på väg hit. Och herregud vad glad jag är över det. Jag behöver henne. Jag behöver henne här.

Efter tre veckors konstant journalistsnurr i skallen behöver jag en ledig helg. Jag behöver min bästis. Sen fortsätter journalistsnurret. Och det är jag glad för. Det är lätt att tappa bort sig själv, men jag försöker påminna mig själv om vilken ynnest jag har. Jag lär av de bästa. De bästa från branschen guidar mig. De bästa grävarna inom journalistik ska handleda mig i undersökande journalistik. När självförtroende tryter, försöker jag se upp till dessa. Jag älskar det här. Och jag älskar hur jag och mina klasskamrater kämpar tillsammans.

Vi ska gå på stan, gå på konsert, gå på promenad, gå med varann.

Vi ska gå på stan. Jag är så sugen på att få strosa bland höstkoftor och hattar. Jag är sugen på att spendera en peng eller två.

Gå på konsert. Vi ska se The royal concept på Debaser imorgon. Grymt bra band. Så ses verkligen fram emot att få höra dem live. Och er tvingar jag  lyssna på deras album.

Gå på promenad. Jag tror vi tar en promenad på söndag. Det ska bli strålande höstväder och Djurgården är förbannat vackert då. Också.

Gå med varann. Vi ska njuta av att få ha en hel helg tillsammans. Äta frukost, lunch och middag tillsammans. Och prata om allt. Allt.

Nu är det inte länge kvar..

 

Kommentera

