Idolsnack

Jag har blivit kär. I ett choklad. Marabou salta mandlar är en gåva från himmelen sänt.. ja, nästan religiöst gott faktiskt. Om någon undrar hur man kan bli så lyrisk över ett choklad så.. äh, vem blir inte lyrisk över choklad?

IMG_5652

Och Idol, det ser jag. Det är min lediga-heliga-timme på kvällen. Och kvalveckan är ju det roligaste momentet. Det är där man skiljer agnarna från vetet.. vad nu det ska betyda. Tjejerna imponerar mest. Blev lite lätt golvad av Matilda som sjöng ”At last” igår och genast blev min favorit. Låtvalen har ju varit… märkliga om vi ska vara milda. I tisdags slaktades det mesta av killgänget. Hoppades ju på Roffe annars.. men han försökte ”yo’a” sig igenom låten som någon fejkhiphopare. Ja, jag har nog något kritiskt att säga om varenda deltagare, men det ska jag bespara er. Jag kan vara ganska kritisk. Ibland värre än Bard. Och man måste heta Cissi, Tesse, Matildha, Lova, Linnea eller något annat som rimmar på Elin för att man inte ska misstolka. Man måste dessutom vara lika kritisk själv, för att det ska bli underhållning av det hela.

Idol-konversationerna jag har med mina vänner, är komiska.

Förr i tiden var jag mer hängiven mitt idol-tittande. Missade inte ett avsnitt och ordnade idol-fredagar varje vecka. Så är det inte riktigt längre. Jag kommer tröttna, som jag gjort de senaste åren. Men en live-sändning i Spånga ligger inte så långt iväg.

 

 

 

 

Kommentera

