På promenad

Tänkte bara nämna att jag har samma motionsrunda som Andreas Carlsson. Idol-musik-LA-Andreas. Han joggade förbi mig med sitt Hollywood-leende. Jag såg i hans blick att han ville jag skulle springa efter. Men jag är inte så lättflörtad inte, utan spelade svår och gick förbi. Det är möööjligt att jag svängde på höfterna lite extra. Och visst var det connection. Nu förväntar jag mig inget annat att vi ses bortom Gärdet nästa vecka också.

Annars går mina dagar åt till att ringa socialdepartement, vänsterparti och organisationer. Jag leker lite journalist och försöker få ihop en politisk artikel. Tajmingen är inte den bästa, då politikerna tydligen har lite annat att stå i…

Det är snurrigt. Men det är roligt.

Det är då det är skönt med en promenad. När solen håller på att gå ner över Djurgården och fritidsbåtarna ligger och kluckar i vattenbrynet. Då känns det lite lättare.

Sensommaren är så vacker. Temperaturen är behaglig och färgerna är fantastiska och ungefär var fjärde motionär stannar och instagrammar solnedgången. Det är så det ser ut 2014.

 

Kommentera

