Förvirrat och förirrat

Jag har så mycket som snurrar i huvudet just nu, att jag inte kan fokusera riktigt. Det värker och det bultar. Kaffe hjälper föga. Jag har påbörjade projekt, funderingar, oklarheter och ingenting gör jag för att underlätta för mig själv heller. Nej, jag påbörjar tre tv-serier och tre böcker samtidigt. Jag tittar på partiutfrågningen samtidigt som jag googlar uppslag till nya arbeten och påbörjar ännu en bok. Jag har 9 flikar uppe på internet och skriver mail på engelska. Jag rensar ur skafferiet samtidigt som jag pratar med mormor i telefon. Jag gör allt samtidigt.

Jag är så fruktansvärt ineffektiv. Om jag bara fokuserat på en sak i taget och gett det all den tid det förtjänar, varken mer eller mindre – så mycket enklare det blivit. Men av någon anledning gör jag inte det. Och just ikväll är jag inte förmögen att rätta till det heller.  Istället leder detta beteende till bränd stekpanna och huvudvärk. 

Nej, nu längtar jag till morgondagens frukost. Ny müsli är inhandlad, kaffebryggaren står redo och Svenska dagbladet kommer trilla ner på min dörrmatta, som den numera gör varje morgon. Det är verkligen en guldstund på dagen att i lugn och ro få sitta och njuta av frukost, nyhetsmorgon och morgontidning. Jag ställer med glädje klockan tjugo minuter tidigare på morgonen. Pensionär? Nej. Journaliststudent. 

 

 

Kommentera

