Rabattkupongkonkusch

Jag tänker att det gäller att vara ute i god tid. Så därför är jullovsresan är bokad. Jag har redan köpt alla julklappar också. Där ljög jag. Men resan är faktiskt bokad. Man kan ju tro att det är för att jag, som hopplös julfanatiker inte kunde vänta. Men i ärlighetens namn var det enbart på grund av en kampanj på SJ som gjorde att jag fick utomordentligt billiga priser. Inte helt oväntat var det min mamma Ann rabattkupong Björkgren Iversen som ringde och uppmärksammade mig om detta. När man ska handla ska man alltid kolla med mamma så det inte ligger någon bonuscheck eller rabattkupong i hennes plånbok. Annars brukar hon ha koll på när en sådan kan dyka upp. Hon är på intet sätt snål, nej, då ligger hon närmre shopoholic på skalan. Men hon handlar smart. Och billigt.

Prova att säga rabatt-kupong-konkursch högt och med lagom sväng. Visst låter det som ett snyggt trumavslut! Det har min bror lärt mig. 

Det känns lite svindlande att jag redan planerat min december, men faktum är att jag ser fram emot massor av saker innan dess. Jättemassor till och med. Jag inser redan nu hur fort den här hösten kommer springa förbi men jag ber den snällt att inte göra det. Stanna lite. Stanna och låt mig njuta, lära och leva. Jag uppskattade faktiskt de rostiga löven på marken på min morgonpromenad idag. Jag uppskattar hösten. Och jag vill hinna med så mycket innan ljusstakarna ska fram. 

Idag gläds jag också över en lång lunch med min vän David. Så efterlängtad. Så värdefull. Han är så klok. Min vän David.

 

 

 

Kommentera

