Thailand på Södermalm

Det är farligt att bo i Stockholm. Inte bara för att en tjuv kan rycka plånboken från dig. Utan för att pengarna försvinner ändå. Jag skulle bara göra en intervju på Fridhemsplan och hem kommer jag med en påse från Gina tricot.

Igår skulle jag endast köpa kopieringspapper till min nya skrivare (som tog 2,5 timme och fyra samtal till pappa innan jag fick den att fungera.. teknik alltså.. teknik..) hem kom jag med en kofta från H&M. Shit. Dessutom har vi alldeles för mycket att upptäcka vad gäller mat och nöje. Hur ska man välja? och samtidigt.. är det, det här jag gillar mest. Tillgängligheten.

Intervju alltså. Javisst. En kaffe, och en timmes snack med en ordningsvakt lärde mig massor. Vilket utsatt yrke de har, på alla sätt och vis.

Idag är ingen vanlig dag, det är Cissis födelsedag. Och det har firats med bubbel och middag på Koh Phangan, i en liten hydda mitt i regnskogen på södermalm. Och visst fick vi vara med om ett litet oväder med blixt och dunder (muller i högtalarna medan tändes och släcktes). Opassande nog precis när vi skulle läsa menyn och inte såg ett smack. Smarrigt thailändskt var det och proppmätt blev jag. När vi kom ut ur vår lilla hydda visade det sig vara oväder ute också. Bartendern ordnade då en poncho till Cissi. Kreativt, måste jag säga.

Foto 2014-09-08 21 38 31Foto 2014-09-08 19 58 59Foto 2014-09-08 19 57 49

Kommentera

