Nästan Bäst

Det kan alltid vara bra med lite eftertänksamhet och reflektion så här på söndagskvällen. Fast jag är precis på väg i säng, så jag orkar inte vara så himla djup och fundersam egentligen.

Nästan bäst denna vecka är att vi bokat in när Tesse ska komma hit till mig. Vi ska se det grymma bandet The royal concept på Debaser och bara mysa i Stockholm. Som jag längtar. Dessutom meddelar hela Fantasi-ligan att de är på väg hit i Oktober. Det tänker skippa pensionat Iversen denna gång och istället lyxa till det med ett Scandic. Vissa de kan… Varför detta bara kategoriseras som ”nästan bäst”, är att jag tänker att själva besöken kommer bli bäst. Nästan bäst är att de är bokade och att det är något fint att se fram emot.

Bäst denna vecka är att ha fått återse klassen. Fått vistas i JMK-salen. Lyssna, lära och känna flitens lampa lysa. Det har varit bäst. Och att vi kommer få se varandra så mycket att det finns risk att vi inte vill se varandra igen. Men den risken känns minimal. Att alla oroliga, roliga, peppande sms- och messenger-konversationer oss emellan är igång igen. Att allt är som vanligt.

Sämst denna vecka har varit de köttiga skoskav som mina fina nya New York-Dr Martens gav mig. Lite som ett straff efter att jag tindrat över hur bra jag haft det over there. Men jäkla snyggt satt de på fötterna på min första skoldag. Min gångstil blev däremot både långsam och ansträngd. Compeed är inköpta och påklistrade. Så slutet gott… Fast riktigt bra är det inte än..

Kommentera

