Tacos, pannkakor och kycklingklubbor

Vi hade så kul. Vi hade så fruktansvärt kul. Och så kul det är att ha så kul. Kul är  för övrigt ett väldigt kul ord. Vi, Fantasiarna, samlades för en tacomiddag som slutade i den dansande Kristianstadsnatten. Och så rätt det känns när vi är samlade. Det känns som det ska. När allt är som det ska. Den känslan.  Att det inte gör någonting att jag majoriteten av min tid befinner mig i en annan stad. Att de inte tycks tycka att det gör någonting. Det. Det är inte bara kul. Det är fantastiskt.

Foto 2014-08-16 22 48 34

Foto 2014-08-16 23 01 35
Foto 2014-08-16 23 48 09Sen har det börjat regna i Kristianstad. Ganska rejält också. Och alldeles extra när jag var ute på en promenad. Tack för den. Men. Vi trotsade regn och körde till Åhus och köpte glass, men vi åt den i bilen.

Idag har jag blivit bjuden på en riktig pannkakslunch hemma hos familjen Bjuvegård-Darin. Bjuvegårdaren stekte pannkakor till en hel armé och jag åt för glatta livet. Och jag fick krama på Josefine, Nova och Noelia. Noelia, min lilla kompis. Att se henne skratta tills hon kiknar, se henne skratta och få leka Pippi Långstrump och höra henne säga ”Elin, kom in på mitt rum”. Jag får inte nog.

Och Oscar bjuder på kulinariska upplevelser. Iversenfood har infon. Jag har en riktigt dålig bild….



Foto 2014-08-17 19 55 50

Kommentera

