Familjen samlad

Vi har lyckats med det tillsynes omöjliga –  att få ha hela familjen hemma samtidigt.  Och det är ju av förklarliga skäl inte allt för ofta det händer. Så jag försöker verkligen ta vara på tiden. Jag njuter av att vi äter frukost samtidigt, slåss om toaletten, blir irriterade på väckarklockor som ringer när de inte borde. Att vi kan gå på stan tillsammans och sedan somna i soffan en efter en. Som på den där gamla goda tiden.

Dessutom passar jag på att träffa mina andra kära. Samtidigt som jag försöker slappna av och ta dagen som den kommer. Frida, Johan och lilla Valle var på besök. Tesse var här så vi fick prata av oss om allt. Matildha bor ett kvarter ifrån och det är så lyxigt att bara kunna traska över till henne. Jag får gå in på Fantasi och så är hela gänget där (nästan, Alexander är opassligt nog i USA, men Mie får jag se ikväll) Jag får gå på stan och morsa på folk jag känner. Jag har fått mysa och planera med Lova. För om bara några dagar flyger vi till New York. Det är nästan för overkligt att ta in.

En spontan trip till Göteborg blev det också. Jag och mamma tog skjuts av Wizexbussen och fick komma lite närmre turnélivet med dess för- och nackdelar. Mysigt att sitta i stora sköna fåtöljer och på så sätt komma bekvämt till Göteborg, där jag och mamma passade på att shoppa, få känna festivalstämning och en skymt av Laleh, få strosa på Göteborgs gator och äta årets första langos. Och vilken langos sen. Den smakade precis som den skulle! Åter till nackdelarna.. det här, när wizex har spelat klart och man bara vill åka hem igen… nej, då ska det hälsas, bytas om, packas ner och packas in i bussen. Sen. Sen kan man börja resan hemåt. 06.00 var vi åter i Kristianstad.

Sedan väckte min bror mig klockan 11 (det här med att hela familjen är hemma alltså…) och vi cyklade till tivoliparken och såg B Robin och Schrevelius inviga orangeriet. Jodå, här händer grejor här nere också.

Foto 2014-08-15 11 51 13 Foto 2014-08-15 19 34 56Foto 2014-08-15 20 12 23 Foto 2014-08-15 20 31 33 Foto 2014-08-15 20 37 30 Foto 2014-08-15 23 25 58 Foto 2014-08-16 12 20 26Foto 2014-08-15 22 38 36

På återseende

 

Kommentera

