Gillar inte att missa något.

Man kan tydligen inte åka ifrån den här stan utan att missa något.
Jag ser så fram emot att få komma hem. Det gör jag verkligen. Jag vill inget hellre än att få äta kräftor och se på friidrott med pappa och gå långa promenader med mamma. Göra utflykter, läsa böcker och få krama om mina nära. Men. Nästa vecka är det utomhusbio i rålambshovsparken i Stockholm. Storfilmer på stor duk under  bar sommarhimmel. Man samlas på picknickfiltar och leker Grease – drive in bio, fast utan bil då. Jaja. Vi tar väl det där nästa år.  Det visar sig också vara Stockholms gratis kulturvecka, med massor av bra konserter och kulturhändelser i stan. Det har visserligen varit ståhej hela sommaren. Men nu vart det ju till och med gratis. Jaja. Nästa år då. Popaganda avslutar sommaren, liksom massa dansföreställningar i Vitabergsparken. Jaja, nästa år då.

Ja, inte för att jag inte fått ta del av sommar-Stockholm, men nog är det tusan till stad att leverera.

Men jag måste säga att jag är beredd att ge upp lite Maggio och lite picknick för Skåne nu. Det ska bli så fint att få komma hem-hem. Dessutom är det en skön känsla att veta att trots allt jag upplevt i Stockholm så här långt, har jag minst lika mycket kvar.

Men innan jag rullar till Skåne – En kräftskiva med Brunkan-brudar och sista dagarna på sommarschemat. Nu kör vi.

 

Kommentera

