Strömlöst och Bryant

Det skedde ett litet missöde i morse. De stängde av strömmen i hela byggnaden från klockan 7.30. Det visste jag om. Men jag hade inte riktigt räknat med vad det skulle innebära. Inget kaffe, inget ljus på toaletten och framför allt – ingen fön eller plattång efter duschen. Till jobbet fick jag gå som ett annat litet penntroll och försöka samla ihop frisyren tills jag fick tillgång till ett fungerande eluttag. Slutet gott, allting gott.

Efter ett klibbigt arbetspass mötte jag upp lillebror. Vi tog Djurgårdsfärjan till Gröna Lund och såg Miriam Bryant med band spela. Så jäkla imponerande. Inspirerande. Så snyggt och säkert.

Foto 2014-07-22 20 08 35

Sedan promenerade vi hem, lillebror och jag, i ett sommar-Stockholm. Bara vi. Medan solen gick ner satt vi i Tessinparken och pratade om allt. För vi kan prata om allt. Min bror, min bästa vän.

Han ska tydligen flytta tillbaka till Skåne. Det tycker inte jag om.

 

 

2 thoughts on “Strömlöst och Bryant

Kommentera

