Nästan Bäst

Jag började jobba ordentligt i veckan. Och med det menar jag att andra tog semester och jag påbörjade mitt fyraveckors-heltids-schema. Det känns mycket bra. Jag gillar att jobba, och jag gillar att jobba på Brunkans. Men bara för att det hårda arbetet börjar, behöver inte livet ta paus. Sommarkvällarna är långa och jag njuter.

Veckans bästa är att sitta på en uteservering med en vän och ett glas vin. Mötte upp Amanda som tog mig till Chutney. Ett jättemysigt vegetariskt ställe, med otroligt prisvärd och kul mat. Kan bara rekommendera! Sedan har min kära vän Chamli anlänt till Stockholm för en månads repperiod. Hon ska nämligen ut och showa på Viking Line-båtarna i höst och jag är så glad att få låna henne en stund. Vi tog en picknick i Vitabergsparken och pratade ikapp om allt som hänt och inte hänt. Vi, som bott i samma stad, möttes på show och musikal-utbildning i Markaryd och har sedan dess bott i olika städer. Något säger mig att vi kommer hamna i samma stad igen…

Foto 2014-07-17 19 55 51 Foto 2014-07-17 19 55 55 Foto 2014-07-18 19 49 27Foto 2014-07-20 21 06 22

 

 

Nästan bäst är att jag hittat världens bästa New York-familj till kunder som ska ge mig och Lova en lista på saker vi kan uppleva i Brooklyn, New York.

Veckans sämsta är att jag inte sovit något vidare. Somnar, men vaknar mitt i natten och ligger oroligt vaken. Varför? jag vet inte. Men trött är jag. Brukar lyssna på sommarpratare när jag gett upp det där med att ligga på rygg, blunda och invänta sömnen. Det brukar funka bra. Om inget annat lyssnar jag på massor av spännande och fina berättelser. Och då tillför nattkänslan något mysigt.

 

Kommentera

