Iversenfood

Unge herr Iversen har inte bara snygga glasögon, sett Dolly Parton i Globen och en jäkel till storasyster. Han är dessutom knäckande bra på att laga mat.

Igår grillade vi på balkongen. Eller jag tar om det. Igår grillade Oscar på balkongen. Inte bara det, han ordnade en kantarelltoast till förrätt och gjorde ugnsgrillade rotfrukter och primörer till det perfekt grillade köttet. Nej, än så länge behöver han inte malla sig märkvärt. Men sen, sen bakade han en rabarberpaj som var himmelskt god. Och då är jag inte så förtjust i bärpajer. När man inte trodde att han kunde imponera mer sätter han fram en hemmagjord vaniljsås som man hade kunnat dricka direkt från skålen.

Jag. Jag köpte en kall bearnaisesås.

Och blev otroligt bitter när jag insåg att  jag glömde matlådan med en fantastisk köttbit i väskan över natten. Jag tänkte chansa. Men mamma sa jag skulle låta bli.

Han har numera en instagram värd att följa om man vill dregla lite eller få lite inspiration. @iversenfood

IMG_4869 IMG_4872 IMG_4876 IMG_4877

Kommentera

