Trädgården och låtsasrusk

Idag har jag låtsats att jag varit i Skåne med regn och dåligt väder. Efter en vecka av tropisk värme och röd bringa, kände jag för dåligt väder och en ursäkt att få hålla mig inomhus. I själva verket har här varit varmt, men molnigt och en aning grått, vilket underlättat mina föreställningar om ruskigt väder. Och jag har varit inomhus. Mestadels i min säng, med ett avsnitt Newsrrom, bläddrande i Damernas värld och läsandet av min deckare. Utan ett dugg dåligt samvete.

Hur jag kan veta att det är varmt ute? för att jag faktiskt masade mig ut innan frukost för att jag var tvungen att köpa nytt smör. Bregott. Jag köpte ett mjölkfritt smör för ett par veckor sedan då jag trodde det skulle vara bra för min mage, vad vet jag. Vad jag vet är att det inte smakade någonting, och att jag nu längtade efter en riktig jordgubbsmacka, med Bregott. Så jag gick till Ica. Råkade köpa ett paket våfflor för en tia och en port salut på extrapris också. Det är det farliga med småhandlingar. Frukosten med jordgubbsmackor, rostat bröd och oboy var barnsligt god.

Varför jag mest ägnat mig åt lugna aktiviteter med ögonen i en bok och handen i en godispåse är för att jag helt enkelt bara ville. Och för att jag somnade 4.30 igår, efter en fantastiskt rolig kväll på Trädgården. Stockholms sommarställe! Starkt uttryckt, älskade jag det. Stämningen, människorna, känslan. Sommarhäng utomhus, under bron, med läktare, VM-match på tv, flera dansgolv, rundpingis, överfulla barer och en god burgare. Ute, inne, glada människor och gött häng. Jo. Jag älskade det.

Nu ska det bli grillning på en balkong på Lidingö. Måste kila.

Foto 2014-07-12 20 54 38 Foto 2014-07-12 20 54 44 Foto 2014-07-12 22 22 41

 

Kommentera

