Sommarnattens storhet

Sommarnattens storhet. När det inte blir mörkt. Jag tror denna tid på dygnet, när det borde varit mörkt men inte är det, den är den finaste. Det är den som jag vill ta vara på. Det är då jag känner mig som mest tillfredsställd. Mitt emellan. Det lyckliga ljuset vinner över det hårda mörkret. Mitt emellan. Dagen kan med glädje sammanfattas. Och nästkommande dag kan med glädje ses fram emot. Mitt emellan. Jag har åstadkommit och jag ska åstadkomma. Jag har fått ta del av något. Jag ska få ta del av mer. Jag ska få vila ut. Jag ska få vakna pigg. Det är romantiskt. Det är lämnat åt ödet. Det är fyllt av mystik och känslan av att vad som helst kan hända. Låt det hända.

 

Kommentera

