Destination Gotland

Det är häftigt att resa själv. Att ge sig iväg och inte riktigt veta hur det kommer se ut, eller bli. Att somna med resfeber och vakna med spänning när klockan ringer 4.15. Tunnelbana, pendeltåg, färja. Jag ska till Gotland.

Jag njuter av att känna att jag är på äventyr. Och resan i sig känns som just ett äventyr. Jag njuter av känslan att jag klarar mig på egen hand. Jag njuter också av tryggheten att veta att jag blir upphämtad när jag kommer fram, av en efterlängtad Cissi.

Jag är så fruktansvärt förväntansfull. Jag är så fruktansvärt nöjd. Jag och Cissi har laddat och taggat, skrivit listor och smsat bilder, bara använt stora bokstäver och påmint varandra om vad vi ska hinna med på vistelsen. Det är min första resa Gotland och min första gång på Almedalsveckan.

Vi ska se Fårö och ha picknick, vi ska strosa på Almedalsveckan och lyssna å politiker och mediemänniskor. Jag ska lära mig säga ringmuren på äkta gotländska, äta på Rute stenugnsbageri och välja och vraka i den gigantiska glassbaren. Jag ska få träffa Cissis familj och uppleva Visby. Jag ska få spendera dagarna med Cissi.

Jag är på väg!

Kommentera

