Nästan Bäst

Bäst denna vecka är Miss Li’s nya låt. I finally found it. En låt som får mig att längta till känslan att ha finally found it. Samtidigt som jag blir uppfylld av allt jag redan funnit. Miss Li gör den så bra. Låten är så fruktansvärt bra.

Lyssnar ihjäl mig på Laleh också. Laleh’s En stund på jorden är så fruktansvärt vacker att det gör ont, på ett skönt sätt. Nästan bäst hela tiden.

Ganska sämst är att jag delar Spotify med en bror som repar. Det blir lätt ett litet Play-krig som han måste få vinna då det han gör tydligen är viktigt. Jag lyckas dock hitta hans små pauser ibland, för att strax bli avbruten mitt i tredje versen. Jag anser mitt eget lyssnande också vara väldigt viktigt. Att lyssna är viktigt.

Därför vill jag också be er att lyssna på Jason ”Timbuktu” Diakité s sommarprat. Om rasism. Om människors värde. Om kampen om ett bättre Sverige och en bättre värld. Lyssna.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/386099?programid=2071

 

 

 

Kommentera

