Gelatoexperten

Ni kan numera kalla mig Gelato-expert. Yes. Jag har tillverkat min första gelato och är mer än stolt. Alexander påpekade att jag var skickligare än många av hans praktikanter. Jag frågade om jag hade talang. Det tyckte han att jag hade. Så jag har nu en alternativ framtida karriär. Jag. Gelatomästaren. Eller ville han bara vara snäll.

Jag tillverkade en snickersglass, som enligt mig själv blev gudomligt god. Salta jordnötter, kolasås, smält chocklad. Woila! Dessutom uppfylldes en liten dröm att få bära kockmössa.

Photo 2014-06-17 15 33 02 Photo 2014-06-17 15 35 27 Photo 2014-06-17 15 44 15 Photo 2014-06-17 18 49 59 Photo 2014-06-17 18 50 26

Flera födelsedagar har smygfirats för junivännerna. Igår fick jag träffa Tesse, Frida och Valle på en riktig myskväll. Lilla Valle som man inte titta sig mätt på. Hans ögon äter liksom upp en. Och att sitta och låtsassnacka med honom känns som ett av de mest givande samtalen. Och idag fyller mamman år. Bästa Frida. Lyckades även haffa min hårt arbetande Matildha på en lunch. Hon fyller också år i midsommarhelgen. Fint. Midsommar ja. Redan?

 

 

 

Kommentera

