Finfrukost, 80 år och picknick

Livet i Kristianstad rullar vidare och jag bara njuter av att ha så nära till mina nära.

Finfrukost för familjerna Iversen och Adelsbo – minus småsyskon avnjöts i lördags förmiddag. Ett bord dukat med sill, ägg, bröd, ostar, grekisk yoghurt och skagenröra i snapsglas. Snaps erbjöds också för den som ville. Det mesta av det bästa med min  Tesse alldeles mitt emot. Frukost är utan tvekan dagens bästa mål, och bättre blir det när alla är samlade.

DSCF0822 DSCF0824 DSCF0827 DSCF0830

Farmor fyllde 80 men ser inte ut att vara en dag äldre än 79… Faktum är att jag inte förstår det överhuvudtaget. Snyggare 80-åring får man leta länge efter. Kalas blev det i Åhus, med god mat, lite dragspel och sång. En mycket trevlig kväll att fira släkten på.

Dessutom hann jag möta upp mina Fantasiare i natten. Det var nämligen fler som skulle firas. Linnea, som vi säger extra stort grattis till idag. Linnea, som jag tycker så mycket om. Hon den där smarta, roliga supermamman och vännen, som jag mår så bra tillsammans med. Hon, fick jag dansa bugg med in på småtimmarna.  Det var fint.

Photo 2014-06-14 18 47 49 Photo 2014-06-14 20 07 32 Photo 2014-06-15 01 03 28

 

 

 

 

Söndagen innebar lite häng på solterassen (röda lår), en mega-Otto-glass med chokladdopp i Åhus, tillsammans med några från samma järngäng. De där alltså.

OCH. Biljetter är bokade till Katy Perry i mars. Jag och Tesse ger sista delen av vår jul-och födelsedagspresent till varandra och tar denna gång med småsyskonen (de fick ju trots allt ingen finfrukost) och Linnea till Globen. Det är ju en evighet tills dess. Men något säger mig att vi helt plötsligt kommer att sitta där och njuta av världsartisten och undra hur tiden kunde gå så fort. Ska bli fruktansvärt roligt.

Idag fick jag äntligen träffa Josefine, Robin, Noelia och Nova. Picknick, rutschkana,  fåglar och en helt underbar förmiddag. Jag bara älskar att sitta där i tivoliparken med familjen och prata ikapp samtidigt som världens charmtroll provar solglasögon och pekar på lastbilar. Underbart.

Photo 2014-06-16 12 35 43 Photo 2014-06-16 12 42 31

 

Kommentera

