I Kristianstad

Det är fint att vara i Kristianstad. Det är fint att vara hemma. Det är fint att ha picknick med mamma och pappa en solig kväll i juni med en rysk mycket falsk barnkör i bakgrunden. Det är fint att få vara i mamma och pappas nya hem. En fantastisk sekelskiftslägenhet som jag redan känner mig hemma i. De är på helt rätt plats. De är överlyckliga. Jag är överlycklig. Eftersom jag bott de senaste åren i Kristianstad känns det lika härligt nu som då, att vara på plats i själva staden som vi älskar.

Jag började med sommarens frukost. Jordgubbsmackan. Fortsatte med en löptur i mina gamla spår, i Björket, längs Hammasjön. Lunch blev det tillsammans med Matildha och Vicky på Fenix med den goda ceasarsalladen på uteserveringen som alla gillar att hänga på. Staden har kryllat av studentflak och jag känner mig något gammal, men glädjs med alla studenter. Förhoppningsvis, har de en ljusnande framtid framför sig. En ömsom solig, ömsom regnig dag fick de och vi, och vi tog en mysig finfika. Mamma, pappa och jag.  Med Duvanders underbara chokladkaka firade vi sommar och min skolavslutning. Även om vi inte tänkte på det just där och då. Vi ville mest fika. Jag är i staden jag springer på människor jag känner, känner till, eller känner någon som känner.

Ikväll sushi och fotboll. VM är igång och chipsen ligger redo i skålen. Det är härligt att vara hemma. Det är mycket härligt att vara i mitt Kristianstad.

Photo 2014-06-12 18 45 01 Photo 2014-06-13 08 33 33 Photo 2014-06-13 08 35 21

 

 

Kommentera

