Sir Tom Jones

Jag hade en aning om vad som skulle vänta när jag och Linnea tog Djurgårdsfärjan från Slussen till Djurgården. Ganska snart skulle mina aningar bli bekräftade. Morsor, farsor, mormödrar och äldre män. Inga typiska Grönan-anhängare utan snarare Tom Jones-fans var på plats.

Så fort han, sir Tom Jones kom in på scen upptäckte jag hur coolt jag tyckte det var. Där var han. Världsstjärnan. Kvinnotjusaren. Tjuren från Wales med den fantastiska rösten. 74 år gammal. Han som alltid har funnits. Vi har inte lyssnat så mycket på Tom Jones där hemma. Men man har ju inte kunnat undvika honom. Och det var fasen stort att få se honom.

Medelålderskvinnor med jackan knuten i midjan vickade på höfterna och trånade. Ja, de kunde inte dölja att det rasslade till varje gång hans röst gick ner i de djupa registren. Eller. När han vrålade högt och brunstigt.
74 år gammal och fortfarande kvinnornas sexsymbol. ”You can leave your hat on”, ”Sexbomb”, ”Kiss”. Han vet ju vad som går hem.

Imponerande är han. Rösten framför allt. Och pondusen. Att han står där, på Grönan-scenen i Sverige med sitt amerikanska – otroligt kompetenta band är ju minst sagt coolt. Så jäkla självklar.

Men, jag hade klarat mig med hälften. Jag var kissnödig och hade ont i fötterna, så mot slutet önskade jag bara att han skulle sluta. Men, om det berodde på mina krämpor eller att jag fått nog av tjuren, det vet jag inte..

Photo 2014-06-11 20 48 39

 

Photo 2014-06-11 20 10 09

Kommentera

