Nästan Bäst

Avslutningskvällen med klassen, att få fira av första året på journalistutbildningen. Det var veckans bästa. En otroligt rolig kväll, som började hemma hos mig med innomhuspicknick. Jag hade nyköpta vita kläder från London, vi satt på en filt i vardagsrummet och åt allt gott vi kunde tänka oss. Vi plockade fram gitarren, som man ska på en picknick och sjöng och skrattade. Sedan mötte vi upp resten av klassen. Det var fint. Sedan drog vi ut i Stockholmsnatten. Tre ställen hann vi klara av innan vi vandrade hem i sommarnatten. Cissi sov hos mig (63 stationer med nattbussen är inget alternativ) vi åt rester från picknicken, sov några timmar och hade sconesfrukost. Sommarlovet hade börjat.

Photo 2014-06-04 17 05 24

Nästan bäst är att jag inte vet vilken dag det är idag. Det tyder på sommarlov.

Veckans sämsta är att jag inte var på Håkan Hellströms konsert på Ullevi. Men vi släpper det där. Jag klarar inte av att prata om det.

Kommentera

