Så mycket C4

För en vecka sedan, då jag mellanlandade i Kristianstad, så hann jag med att vad jag då trodde var årets konsert. Ett par dagar senare skulle jag ju komma att få se Barry Manilow. Visserligen hade jag ju bara ett par dagar tidigare hade jag även fått  njuta av Laleh på grönan. Men ja, detta var EN av årets bästa konserter. Detta, för att min egen lillebror satt i husbandet och kompade Kristianstads idoler. Alexander Holmgren, Sibel, Emma Essinger, Calle Kristiansson, Amanda Fondell och Robin Stjernberg uppträde, alla en gång studerande på C4 gymnasiets musiklinje. Coolt. Kristianstad fyller som bekant 400 år i år och denna konsert var liksom grande finale på helgens firande! Lasse Stefanz skulle visserligen spela efteråt, men då åkte jag hem.

Scenen var ursnygg och det var kul att Kristianstads befolkning tog sig ut på torget denna kväll. Kul var också att jag fick stå och lyssna med familj och vänner. Och stolta, det var vi. Oscar överraskade med att inleda hela kvällen med att passande nog sjunga ”We built this city”. Den lilla luringen hade ingenting sagt – och så jäkla bra det var. Jäkla brorsan alltså. Och bandet! makalöst.

DSCF0649 DSCF0655 DSCF0664 DSCF0668 DSCF0679 DSCF0657 DSCF0678 DSCF0681

 

Kommentera

