Nästan Bäst

Ursäkta. Förra veckan var jag på resande fot och inget Nästan bäst, bäst eller bedrövligt utsågs. För annars är det ju en söndagsvana. Tror det är enda söndagen detta inte publicerades, men vi får helt enkelt leva med ett hål i protokollet.

Jag tänker vara negativ och börja med att jag är väldigt ledsen över att inte kunna befinna mig i Göteborg ikväll ,där många av mina kära klasskamrater från Musikteaterskolan gör sin examensshow på PAS. Skit också. Men jag har terminens sista tenta att lämna in. Sämst.

Egentligen är det ju inte ett dugg svårt att lista ut att London var veckans höjdpunkt. London som helhet. London som i shopping, fish and chips, mysiga gränder, sova på hotell, äta frukost på café och Barry Manilow. Allt med familjen. Bäst, bäst bäst.

Starkt förknippat med London är den inspiration den förde med sig. Jag vill bara göra massor av saker hela tiden, nu med detsamma! Är det inte nästan den bästa känslan? Jag vill bara sätta tänderna i egna projekt, romaner att läsa, filmer att se, utflykter att göra, saker att skriva. London inspirerade till kommande resor. Och det,det ska jag göra. Resa alltså. Känslan att ha bokat drömresan är i högsta grad en veckans-bästa! Men mer om det senare….

 

 

Kommentera

