Notting Hill

Vi besökte Notting Hill. Och det var större än jag trott. Inte i storlek, men i upplevelse. En sådan mysig liten del av London som speglade känslan man får av en av de bästa filmerna inom sin genre. Jag kände mig allt lite som Julia Roberts. Vi fann den blå dörren. Hugh Grants lägenhet och vi fann den bokaffären. The Notting Hill bookshop. Jag blev helt upprymd faktiskt. Det där med böcker har alltid fascinerat mig. Jag älskar att strosa i bokaffärer och göra listor på vilka böcker jag vill läsa. Jag älskar att strosa på bibliotek och läsa titlar. Mitt schema tillåter mig sällan att läsa så mycket som jag skulle velat, men att tänka på alla de böcker jag vill läsa, ger mig nästan lika mycket tillfredsställelse som att faktiskt läsa dem.

Annars strosade vi runt på West end, åt våfflor med nutella och jordgubbar och en sådan där instagram-frukost. Croaissant och grekisk yoghurt med granola. Mums. (Jag var bara tvungen att köpa grekisk yoghurt när vi kom hem.)

 

DSCF0777 DSCF0781Photo 2014-05-27 13 12 06

 

Photo 2014-05-27 13 06 43DSCF0783DSCF0785

DSCF0796

 

DSCF0790 DSCF0789 Photo 2014-05-28 11 56 43 Photo 2014-05-28 12 01 18

Kommentera

