London och tillbaka

Where to begin? eller okej. Let’s take it in svenglisch.

Igår var jag i London. I natt var jag i Bromölla. Nu är jag i Stockholm. Jag blir lika fascinerad över flygplans förmåga att lyfta, Skånetrafikens oförmåga att inte vara i tid och att jag kan vara på så många ställen inom en så knapp tid. Fascinerande.

Och oj, vad det har hänt grejor. Jag hänger inte riktigt med. Im not hanging with. På ett alldeles för positivt sätt. Maj månad har rusat förbi och avslutades på ett alldeles fantastiskt sätt. Min bror spelade årets konsert i Kristianstad i lördags och i måndags såg vi århundradets konsert på O2 arena i London med legenden Barry Manilow. Idag har mamma och pappa flyttat till Kristianstad och jag har åkt tåg och buss i sex timmar. Jag är så fullproppad på intryck, brittisk accent, fish n chips, starbucks kaffe, vänstertrafik, våfflor med nutella, Primark, Oxford street och Hyde Park så att jag inte riktigt vet vart allt börjar och slutar.

För att ta det i en väldig oordning och för att vänta ett ögonblick med höjdpunkten Barry Manillow samt andra guldmoment, så kan jag sammanfatta vår Londonresa med att vi har gjort det vi är bäst på. Strosat runt i affärer och på de mysiga gatorna, ätit gott och mycket och bara hängt. 7 dial street, alla fyra våningarna på Primark och ätit chips och druckit öl på hotellrummet. Jag vet inte, men Iversen har det som tradition och standard – En kväll på hotellet med bara snacks och mys. Det är semester det. Vi har räknat pennies och pence och letat efter restauranger som tycks ha försvunnit. Sett alldeles för många röda bussar och alldeles för få scones. Smugit runt på mysiga gator, musikkvarter och suktat efter musikalerna på West End.

Det finns mer att förtälja, men jag tänker hålla på en del..

Varför? det kan väl vara spännande..

DSCF0687 DSCF0693 DSCF0694 DSCF0696 DSCF0699 DSCF0701 DSCF0703 DSCF0708

 

Kommentera

