Lösgodis och Kristianstad

Jag KANSKE har hittat en riktigt bra godisbutik i Stockholm. Någon som kan mäta sig med de vi har hemma i Kristianstad. Där man på ett och samma ställe kan få den perfekta blandpåsen. Där fanns verkligen det mesta – och där kändes lyxigt fräscht och godiset låg i små genomskinliga runda kupor. Du kunde även finna finlakrits, praliner och annat lyxeri för den som är ute efter sådant. Aningens dyrt. Men det har ju blivit det med lösgodis… tyvärr..

Caramella är stället. Och jag häpnas över min egna entusiasm över lösgodis.
Jag vet inte om det skulle kunna bli mitt enfrågesparti. Lösgodisfrågan – Lös godis frågan. Vilken slogan!

Idag är det så varmt att man svettas bara man tittar ut genom fönstret. Men jag klagar överhuvudtaget inte. Jag har bara så förbannat svårt att packa. Hur kommer vädret bli nästa vecka. I det här landet växlar det ju bara på ett par timmar. Och kruxet är att jag inte ens ska befinna mig i detta landet. Hur kommer det vara där? Svettigt eller regnigt? jag har packat för mycket, som vanligt. Men jag får bara ta det. That’s me. som man brukar kunna säga.

Först ska jag hem till ett Kristianstad som firar 400 år. Min far delade sin födelsedag med hela Kristanstad – inte en helt tacksam uppgift. Jag sjöng för honom via FaceTime (synkningen med resten av familjen var sådär) medan Kristianstad hade en hel symfoniorkester. Sorry pappa. Jag kunde tyvärr inte ordna det denna gången..

 

l

images-9 http://bloggar.aftonbladet.se/stilstudio/

 

Kommentera

