Min pappa har blivit stor

Idag fyller min förebild år. Idag fyller min pappa, den jag beundrar mest, 50 år. Han som alltid ger de klokaste råden, de mest stöttande orden, vid de mest välbehövliga tillfällena. Han som alltid ger.

Jag är stolt över att vara hans dotter. Jag är stolt över att kunna se likheter i mig själv hos honom. I hans driv, hans ambitiösa jag, hans idéer och hans värderingar. Jag vet vart jag fått det i från. Allt. Och jag kan bara ödmjukt tacka.

Femtio är bara en siffra. Egentligen är han mer barn än jag någonsin varit. Han får fortfarande tv-spel i julklapp..

I helgen kommer familjen åka till London för att fira. Vi ska se hans idol Barry Manilow och vi ska göra det vi är bäst på; shoppa, äta gott och bara ha det fint tillsammans. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira denna femtioåring.

Så Grattis pappa. Världens bästa!

 

http://www.kristianstadsbladet.se/familj/article2160202/Trumslagarpojken-har-blivit-stor.html

 

DSCF0333

 

Kommentera

