Bromölla i Stockholm

Igår var Sanna Nielsen på Gröna Lunds stora scen. Och vi var där. Såklart. Bromölla får stötta Bromölla i Stockholm.

Jag och Sofie, som kanske aldrig varit så stolta över Bromölla, tog oss dit tillsammans med Linnea som fick låtsas vara från Bromölla. Särskilt då vi blev intervjuade av Expressens Live Tv.  Vi fick svara på frågor om konserten, Eurovision och  hylla Sanna. Reportern listade ut att vi var från Möllan, det är tydligen väldigt svårt att få rätt på det där, och hon var nyfiken på om folk brukade stå och fotografera Sannas hus. Eftersom vi aldrig gjort det, kunde vi inte konfirmera detta.

Konserten var över förväntan. När det gäller Sanna vet man vad man ska få – och samtidigt inte alls. Framför allt var jag nyfiken på vilka låtar som skulle prioriteras och vilket band hon skulle ha med sig. Det visade sig vara ett fullskaligt band och en imponerande låtlista. Det svängde, det pulserade, det var tungt och det var maffigt. Sanna sjöng som vanligt oss av stolen. Om vi hade haft någon.

Reportern frågade mig vad som gjorde Sanna till en bra artist. Det är alltid svårt att komma fram till ett briljant svar sådär spontant. Men jag vill minnas att jag svarade att hon är så självklar. Så säker. Hon utstrålar något extra och sjunger fantastiskt. Ja, jag kan ha lagt till att hon var en stjärna, och det är hon ju, men det lär ha låtit väldigt cheesy.

Hon spelade låtar från hennes nya album som var kanon. Jag var glad att hon spelade de bästa låtarna från hennes senaste två skivor. Hon drog också till med fyra av sju melodifestivallåtar. När hon kom ut i extranumret, med den rätta klänningen. Den otroligt vackra Eurovisionklänningen, fick vi hylla henne extra. Ja, man är bannemej stolt över vår Sanna. Hon är en stjärna! …. nu sa jag det igen.

DSCF0635 DSCF0636 DSCF0637

Kommentera

