Journalist javisst.

Idag var det JMK-dagen och Erik Fichtelius UR:s VD snackade, liksom PR-byråer och journalistförbund. SR och TT var och bjöd på pennor, godis och kunskap. Det minglades, dock utan champagne. Det funkade hyfsat.

Efteråt slet och drog det i kroppen. Det sprattlade och stred inom mig. Jag kan inte vänta. Jag vill ut i branschen. Nu. Nu. Nu. Jag vill lära mig allt. Jag vill kunna allt det där en multijournalist behöver kunna. Jag vill veta allt. NU.

Fichtelius skrämde skiten ur oss och kallade oss galningar som valt att bli journalister med det tuffa klimatet. Jag kände snarare ett jävlaranamma.  Däremot blev jag stressad över ofrivilliga tankar om att jag borde kunna mer vid det här laget. Borde skrivit ännu mer. Läst ännu mer. Borde ha publicerat ännu mer. Ser redan fram emot nästa termin. År två på utbildningen. Sedan, sedan ska jag fasen ha en bra praktik där ute och där, där ska jag ta för mig!

Kommentera

