Nästan Bäst

Veckans sämsta är att jag inte kunde medverka på Valles dop. Lilla Valle. Men, jag gick och trallade på en fin liten låt till honom, på mitt jobb på Regeringsgatan. Jag hoppas och tror att han hörde. Annars kommer han få höra, någon gång. Tur jag fått skickat bilder till mig, från hans dag.

Min engelska när natten var på väg att bli morgon, där i slussen i väntan på min tunnelbana skulle gå, den måste varit veckans bästa. Jag kan bli ganska osäker på mig själv när det ska snackas engelska och om bara ett par veckor ska jag en runda till London vilket kan göra mig lite lätt nervös. Jag vet att jag bara är mitt eget hinder, jag kan ju, men vill att det ska låta lika snyggt och välformulerat som på film. Men i natt träffade jag på en brasilian som var på besök i Stockholm och när vi snackade engelska lät jag fasen som en riktig amerikanare. Jag vet inte om det var för att hans engelska var ganska knagglig, eller om det var tiden på dygnet. Det faktum att det inte fanns några krav gjorde att jag tillät mig att öva på mitt uttal och jäklar som jag snackade!

Nästan bäst denna vecka är lite kontroversiellt. Har lyssnat på massor av ny musik. ”New releases” på Spotify är en guldgruva verkligen. Jag bara zappar mellan nyheterna och hittar massor av intressant musik. Michael Jacksons ”ny-gamla” svänger verkligen. Dock har jag inte bestämt mig för vad jag ska tycka om att de släpper ett ”nytt” album med aldrig förut släppta låtar och affischerar friskt i tunnelbanan. En hyllning och möjlighet att göra honom ”odödlig”. Ganska fint. Opublicerade låtar och chans att tjäna stora pengar. Njaee.. men låten svänger verkligen! Det hörs att den är inspelad då, under hans glansdagar.

Michael Jackson – Love Never Felt So Good

 

Kommentera

