Om bara kvinnorna fick rösta.

Det var ett par veckor sedan denna krönika publicerades. Och då, för ett par veckor sedan pratade vi ganska mycket om den i mitt umgänge. För att den är så jäkla intressant, ögonbrynshöjande och provocerande. Det är en svindlande men spännande tanke mr Virtanen framhäver.

Jag upptäckte dock att jag inte delat med mig av den här. Och då jag fortfarande ger en ”Veckans krönika”, låter jag denna svara för det.

Fredrik Virtanen ställer den hypotetiska frågan och överväger om bara kvinnor ska ha rösträtt… i ett par val framöver, för att ställa allt till rätta. Vilken annorlunda verklighet i vi hade haft i Sverige då. Svindlande.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article18709246.ab

Kommentera

