Nästan Bäst

Veckan har varit oförskämt lugn vad gäller utbildningen. Med andra ord… vi har varit lediga. Men jag har å andra sidan haft annat att fylla den med. Hela helgen har spenderats på Brunkan från tidig morgon till tidig kväll. Och veckans bästa var att mitt i en jobbhelg få mysa ner under täcket med en varsin Ben&Jerrys tillsammans med Linnea. Med stor sked glufsa i sig av en himmelsk ”All or nut-ting” och se kanske världens bästa film. The notebook. Få gråta en skvätt. Dels över den äkta kärleken, dels över min egen obefintliga men mest att historien är så fantastiskt vacker, sorglig, och hjärtkramande. Vi grät. Och sedan sov vi några timmar för att sedan tillsammans gå och sköta Brunkans.

All or Nut-ting. ”En kärna av kakao- och hasselnötssås omringad av choklad – och hasselnötsgräddglass och bitar av choklad”
Linnea tog en Peanutbutter-variant som var minst lika magisk. Photo 2014-05-04 19 35 22

Veckans sämsta är snarare mest konstigt; Vädret –  som är allt annat än förståeligt. Idag snöade det en sväng också. Och jag svänger med vädret. De fina stunderna mår jag bäst och de andra vill jag bara ha ännu mer Ben&Jerry under täcket. Ja, varför inte både Ben och Jerry.. under täcket? Eller nej?

Jag har försökt skriva i veckan, det har gått sådär. Men jag har fått en del idéer. Jag har läst, jag har lyssnat, jag har lärt. Det har varit en omväxlande vecka med lite partydans, lite politik, lite ölprovning och mycket prat. Och det, det har varit nästan bäst alltså. Det har varit att få använda hjärnan i givande samtal med mina vänner. Cissi och jag lade en hel dag på att prata och filosofera om prestationer, kulturer.  Svårt som lätt. Det man inte kan ta på och det man i högsta grad kan ta på. Att prata kärlek. Att prata framtid. Att prata sommarplaner.

 

Kommentera

