Kändistätt och matfrossa!

Idag, tillbaka i Stockholm vandrar jag förbi Bianca och Oliver Ingrosso på den soliga promenaden och inser att jag bor alldeles i närheten av Peter Magnusson. Linda Pritchard syntes på Ica och i detta kändisvimmel trodde för en sekund att jag såg Benny Andersson vilket fick mitt hjärpa att snärpas åt. Men nej, det var bara en skäggig gubbe. I Kristianstad försökte vi smygfota Heat’s sångare Erik Grönwall. Så jag menar, där jag är, där är kändisarna. Sen hur högt vi vill ranka coolheten i detta är en annan fråga..

Det är ganska intressant hur flexibel och anpassningsbar man är. När jag kom hem, kände jag mig så fruktansvärt hemma. När jag kom tillbaka till T-centralen igår kväll, kändes det också på något vis hemma. Och idag är allt som vanligt igen.
Påsken på hemma-hemmaplan var på alla sätt fantastisk. Och jag måste passa på att hylla min mor. Denna kvinna alltså. Jag skrev ju en lång lista på maträtter jag önskade äta… Matönskelistan. Och det var med viss ironi jag lade fram den ena lyxmåltiden efter den andra och fjäskade lite extra när jag önskade hennes köttfärssås… vilket visade sig vara effektivt.

Varenda måltid på den listan ordnade mamma.  Vi åt den varmrökta laxen med romsåsen som är gudomlig. Vi åt påskbuffén och hade räkfrossa. Vi lunchade på Dhenoks asiatiska i båthamnen  och igår, innan hemfärd lyckades hon klämma in en smörgåstårta också, på upploppet, i sista sekund. Denna fantastiska kvinna!

Komiskt nog bjöd Tesse på nutellasemifreddo när hon fyllde år, så den kunde jag också bocka av på listan. Detta lär dock ha varit bestämt innan listan skrevs, så allt görs tydligen inte enbart för min skull när jag kommer hem. Det är ju lätt att få hybris annars, när allt man ber om ligger serverat…

Är väldigt glad att jag även hann träffa mina bebisar innan jag åkte tillbaka. Valle. Fina Valle och lilla söta Nova. Och min kompis Noelia som ville ”kana” och ”gunga” och jag skulle ”titta elin” och jag skulle åka med, om och om igen. Underbart!

 

Kommentera

