Räkfrossa

Jag är hemma och har det bra. Oförskämt bra.

Ni vet den där listan… matlistan jag skrev på vad jag möjligtvis önskade äta när jag var hemma.. Mamma har tänkt genomföra den. Hon är otrolig.

Igår blev det hennes köttfärssås och spaghetti. Idag sågs vi på en lunch hos Dhenok. Snälla Dhenok, med de goda majsplättarna och friterade kycklingen. Ikväll har vi haft räkfrossa. En riktig en! med så många räkor att vi inte ens orkade äta upp dem. Och det är inte likt oss. Allt detta fanns på listan. Jag vågar inte ens drömma om hur den här helgen ska sluta.. det ryktas om att det blir varmrökt lax imorgon!

Dessutom har jag fått ett påskägg. Ett tag undrade jag om jag är för gammal för påskägg. Och det kanske jag är. Och med tanke på allt annat de nu skämmer bort mig med borde jag inte ha något. Men idag hittade jag ett påskägg i min obäddade säng. Japp. Jag struntade i att bädda den – precis som jag kunde göra när jag var yngre och bodde här.

Mina föräldrar alltså.

Photo 2014-04-17 19 48 27 Photo 2014-04-17 18 51 51

 

Kommentera

