Önskelista, mamma?

Fixerad och intresserad av mat – som jag är, har jag redan flugit iväg i möjligheterna som öppnar sig när man ska hem till föräldrarna, i nästan en hel vecka. Allt vi ska äta! Och tro mig, det gör vi!

Jag har en liten önskelista… den kan komma att ändras både vad gäller tillägg och avdrag -Den är inte skriven i sten, med andra ord. Men här är sådant jag tycker vi borde äta, mamma.

-GRILLA! vi måste grilla. Kött! massor av kött. Och en vanlig hederlig korv i bröd, med ketchup och Johnnys senap.

-Smörgåstårta.. jag vet att det är mycket att begära, men åh vad sugen jag är på smörgåstårta.

-Sill och ägg. Det ska det vara till påsk. Självklart.

-Räkor. Jag skulle kunna offra.. något.. för en räkfrossa. Pappa och jag sitter med lika stora högar av skaldjursskal, mamma servar med hushållspapper och bröd. Oslagbart.

-Sedan skulle jag vilja att vi lunchade hos Dhenok. Dhenoks thaivagn. Mums.

-För att få större chans till det där lite exklusivare, tänker jag fjäska lite här och be om mammas köttfärssås och spaghetti. Enkelt och bra.

-Jag tänker inte skriva varmrökt lax, för vem tror jag att jag är? bara för att jag kommer hem en vecka ska vi fira likt ett jubileumskalas. Men hoppsan, nu skrev jag det ändå.

Jag skulle också vilja göra lite goda efterrätter. Typ, en nutellasemifreddo eller kladdkaka deluxe? Och glass! vi måste äta glass! Har Ottos glass i Åhus öppnat?

 

One thought on “Önskelista, mamma?

  1. Ping: Kändistätt och matfrossa! | eliniver

Kommentera

